Nak kurus? Minum air masak! | DiMAR

Wednesday, 22 March 2017

Nak kurus? Minum air masak!

Di taip oleh marziana shukri pada jam 12:33 pm



NAK KILO TURUN CEPAT MINUM AIR MASAK BANYAK-BANYAK


Ehh yekee? Bukan ke kalau minum air banyak-banyak nanti jadi gemok air? Camner pulak boleh turun berat pulak?

Uolls tak perlu risau pon sebenarnya, yang perlu risau, jika uolls kurang minum air. Sebabnya badan kita ni memang memerlukan air yang banyak. Air boleh bantu tingkatkan metabolisme dalam badan, dan bila metabolisme meningkat, berat badan uolls akan turun dengan cepat. Haa jelas kan?



Berapa Liter Sehari Perlu Kita Minum sebenarnya?


Pertama sekali, uolls kene tahu dulu berapa liter sehari yang uolls mesti minum. Sebabnya kadang-kadang mesti uolls rasa uolls dah banyak sangat minum air kosong seharian, tapi rupanya 2 liter pon tak sampai. 


Nak minum air kosong ni bergantung kepada berat badan seseorang. Setiap 25kg perlu minum 1 liter air kosong. Contoh boleh tengok bawah:-

Fatimah - berat 75kg
1 liter - 25kg

75kg / 25 = 3 liter
Jadi Fatimah perlu minum 3 liter sehari!!!
Berapa berat uolls?
Jom semak, berapa liter uolls perlu minum sehari untuk kekal sihat, cergas cantik dan bertenaga.
(Berat Badan Bahagi 25kg = )

ataupun uolls boleh tengok gambar kat atas tu. 

Dah tahu berapa liter yang uoll perlu minum sehari, uolls cuba konsisten tau habiskan. Nak turunnn lagi cepat, stop terus minuman bergula. Konpem uolls boleh selim tau. Tak caye? Try laa dulu baru tauu.


  Credit untuk Stokis Dimar : saidatul.afiqah

Nak order Mince? 
Whatsapp +60184621981 DIMAR HQ
























0 komen:

Post a Comment

 

Copyright © 2016 DiMar Exclusive. All rights reserved | Create New Post, Design